Unguent de galbenele

M-am hoatarat sa va impartasesc reteta unguentului de galbenele( desi multa lume cred ca o stie deja)in urma celor aflate de la Oanamada si va sfatuiesc sa cititi cu atentie articolul pentru ca merita.
                 Reteta este urmatoarea:
- 1/2 kg. untura de porc curata,nesarata(am cumparat din magazin,porcul il tai doar de pe lista)
- 4 maini de galbenele,cu tulpina si frunze daca aveti posibilitatea  (acestea din urma tocate), daca nu aveti pot fi si galbenele uscate.
- vitamina E
   Se pune untura la topit,iar in momentul in care a inceput sa fiarba se pun galbenelele si se lasa 1-2 minute,dupa care oprim focul.Se lasa asa pana a doua zi cand se pune din nou la topit si se opreste imediat focul.Se strecoara printr-un tifon si se pune in cutii pe care le sterilizati in prealabil.Separat,in fiecare cutie se poate pune si o capsula de vitamina E(se gaureste cu un ac si se pune continutul)si se amesteca bine.Se pastreaza foarte bine in frigider.
               Acelasi procedeu se poate folosi si pentru musetel sau puteti combina.Va asigur ca e minunata.Eu fac de ceva ani si m-am obisnuit sa nu-mi mai lipseasca.Nu am facut pana acum aceasta postare stiind ca multa lume este reticenta la untura si nu mi-a venit...
Reteta cred ca este luata din cartea Mariei Treben care are multe astfel de retete. 
                                                          SPOR  LA  TREABA !

Comentarii

  1. asta "coceai" tu!! :))
    ma facusei si pe mine curioasa. :D

    RăspundețiȘtergere
  2. HA-HA-HA! Ai şi executat :)))De când te aşteptam cu reţeta asta!! De când am vb noi pe mess
    Merci
    şi tradiţionalii pupici dulci

    RăspundețiȘtergere
  3. Ahaaaa..."ochiul vigilent" la datorie! Credeam ca nu o mai postezi, dar vad ca la fix si 5 ai pus-o! :D Buna idee...dar d eunde naiba iau eu de aici galbenele!?:D Pup
    PS: merci pt reclama! :D

    RăspundețiȘtergere
  4. Si eu am cartea Mariei Treben si stiam de reteta dar nu m-am apucat niciodata sa o fac. Ma intreb de ce? :) Comoditatea cred! Acum ca mi-ai adus aminte de carte o sa o restudiez. Pupici.

    RăspundețiȘtergere
  5. Am auzit numai de bine despre reteta asta. Bv Bea :*

    RăspundețiȘtergere
  6. @Ha,ha,....Gabi,daca "te intorceai" vedeai si raspunsul.Pupici multi.
    @Cristina,m-am executat cu greu si-mi cer scuze,nu stiu de ce aveam o "jena".Merita facuta.Pup fetele.
    @Hahaaaa....numai ca eu am adormit inaintea Karinei :).Cu galbenele te aprovizionezi cand vii acasa daca acolo nu gasesti.Merge si cu galbenele uscate de la plafar.
    N-ai pentru ce multumi,ca doar nu stateam sa mai scriu si eu o data explicatia,era culmea.Imbratisari.
    @Deea,foloseste-o,nu o tine degeaba.Multa lume o stie,dar comoditatea uneori strica,desi mai sunt si eu comoda,recunosc.Daca ai citit articolul,vezi ca ne strica rau.Deci pune mana pe treaba.Pupici dulci.

    RăspundețiȘtergere
  7. Bine ai revenit Amy!Merita,poate incerci si tu candva,mai ales ca deja esti in forma.Pupam si pe bebe Vic.

    RăspundețiȘtergere
  8. Bea ce bine ca mi-ai amintit de unguientul de galbenele; am si eu o reteta dar cu untura de pasare si miere; untura am topit-o de mult timp, e in frigider, asteapta cumintica acolo, doar ca eu ...
    Multumim tare mult de reteta si sa folositi unguientul cu placere si folos; pupic

    RăspundețiȘtergere
  9. Crema cu galbenele folosesc si eu ,recunosc ca nu eu am facut-o,dar vad ca este foarte usor de preparat!!!...asa ca, am sa ma apuc si eu de "amestecat"!!!Pupici pentru fete!

    RăspundețiȘtergere
  10. @Draga Alinutza,untura de pasare chiar nu am de unde procura si nici nu stiu cum ar fi,dar banuiesc ca e buna.La miere nu m-am gandit,dar este o idee grozava.Poate ne impartasesti si noua reteta ta,pe care eu am s-o adaptez dupa "putinta".Oricum,iti multumesc pentru idee.Te pup cu drag.
    @Haiducei,nu fiti lenesi,puneti mana pe treaba,nu e greu si e foarte buna.Pupicei.

    RăspundețiȘtergere
  11. mama si-o prepara demult timp, mi-a dat si mie pentru iritatiile de scutec la copil. daca pui miere devine cumva lipicioasa (franeaza ...nu aluneca) , eu zic sa nu pui miere, stiu cat de buna este mierea, dar: nu!
    numai bine si vad ca esti ca o albina, nu stai deloc.

    RăspundețiȘtergere
  12. Clara,multumesc de sfat.Oricum,nu-s mai harnica decat tine,garantat.Te pupic.

    RăspundețiȘtergere
  13. Unguentul e minunat, eu il folosesc de foarte multi ani... siii, cine are reticenta la untura sau la altele nu-i obliga nimeni sa le foloseasca.Pupici !

    RăspundețiȘtergere
  14. Geta,ca de obicei,ai dreptate.Prima data cand l-a facut mama,am strambat din nas,iar apoi a fost singurul care m-a salvat de o iritatie pe fata care m-a tinut f.mult.De atunci nu mai stau fara,mai ales acum ca o am pe Karina.Te pup.

    RăspundețiȘtergere
  15. Beatrice-te admir! Si eu folosesc crema de galbenele...cumparata de la farmacie...

    RăspundețiȘtergere
  16. Multumesc Liana,dar poate reusesti sa o schimb.Te pup cu drag.

    RăspundețiȘtergere
  17. Doamne, de cand ma chinuiesc sa las si eu un comentariu la tine!Dar uite ca am reusit acum:)
    Folosesc de mult timp aceasta reteta .Este pur si simplu miraculoasa!
    Felicitari pentru toate preparatele tale!

    RăspundețiȘtergere
  18. Bine ai venit Miki!Asa este,desi la inceput strambasem din nas,acum a devenit nelipsita in casa.Iti multumesc frumos si te astept cu drag si altadata.

    RăspundețiȘtergere
  19. Oho, mulţumesc frumos. Aşteptam demult o reţetă corectă de cremă unguent de gălbenele.

    Totuşi, nu pricep treaba cu untura: 1/2 din ce? cât în grame?

    RăspundețiȘtergere
  20. Da,imi cer scuze pentru ca nu am observat si multumesc ca ma trageti de maneca.Este vorba de 500 gr.Am sa si rectific,era 1/2 kg. dar n-am realizat.Reteta este probata,folosita,puteti face cu incredere.Sa aveti spor si multumesc pentru vizita.Va astept si altadata cu mare drag.

    RăspundețiȘtergere
  21. ESTE FOARTE BUNA SI EU O PREPAR CU UNTURA SI PUTINA CEARA DE ALBINE SA FIE MAI SOLIDA

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Asa este, se poate pune si ceara iar in acest caz ea va actiona ca si un conservant,in plus si ceara are proprietati.Clar nu se compara cu cea din comert si efectiv se vad rezultatele. :)

      Ștergere
  22. fara sa exagerez,este CEL MAI BUN UNGUENT CU GALBENELE pe care l-am folosit pana acum. Multumesc mult de tot KaBea!

    p.s: da,oamenii sunt reticenti la untura de porc, dar cred ca cei mai multi nu-i cunosc proprietatile terapeutice

    Merci pt reteta. La anu' pun si eu in practica :P

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Fra exagerare si fara modestie, chiar este minunat si ma bucur sa stiu ca lumea incepe sa fie mai deschisa.
      Nu stiu de unde vine aceasta reticenta, insa cine este pierde mult, garantat.Sincera sa fiu si eu am fost :D , pana mi-a rezolvat o pr. a tenului, de atunci nu mai stau fara el :)) , totul este sa incerci.
      Sa ai spor la probat !Pup.

      Ștergere
  23. Ta na na na na!!!! Am facut unguentul de galbenele - si n-a trecut un an :)).merci mut pt reteta. urmeaza tortul (ca la otet sunt la a treia tura ;) ). esti o comoara ;;)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Draga mea ma bucur ca ai aplicat si-ai sa vezi cat de bun este, iti garantez ca nu vei mai sta fara el in casa. Ma bucur ca ma consideri asa, imi creste inima.Va pup cu drag !

      Ștergere
  24. Buna !
    Ar merge un unguent cu petale din trandafiri ?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Buna ! Cata vreme se face macerat din ulei si petale de trandafir, nu vad de ce nu s-ar putea si cu grasime de oricefel?! :) Sa ai spor !

      Ștergere
  25. buna. eu am folosit 200 g de untura, o lingura de ceara de albine si 2 linguri de tinctura uleioasa de galbenele, deoarece galbenele nu am gasit, dar nu sunt sigura daca e buna combinatia ce am facut-o. Si se poate folosi altceva in loc de untura? Sau se pot adauga ceara de albine in cantitate mai mare, si untura in cantitate mica? Nu prea sunt fana a mirosului. si ma gandesc ca uleiurile esentiale nu sunt recomandate in unguentul acesta.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Buna Andreea ! In principiu nu este rea combinatia, pentru ca ceara de albine are o multime de proprietati si este un bun conservant ,insa in loc de tinctura eu as pune ulei de galbenele din comert deoarece tinctura contine alcool. Daca dai pe vreo rana s-ar putea sa usture si sa fie neplacut.
      Multumesc pentru vizita, te astept si altadata ! :)
      Spor si multa sanatate !

      Ștergere
  26. Am uitat, uleiuri esentiale in acest unguent eu nu recomand.

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu

Comentariul sa fie precum sufletul !