Reteta sapun,,Cocolina"

                     Acest sapun m-am gandit sa poarte numele  uleiurilor din care este facut si asta a iesit.....Trebuie sa va spun ca, desi are vreo 3 luni de cand este facut si-a pastrat mirosul.A mai ramas doar ce se vede.Pentru ca nu am avut rabdare sa astept sa se matureze,l-am facut prin metoda la cald.Am apreciat foarte mult la el,ca ,desi mai am doar o foita in folosinta, nu s-a rupt.Oricum,este unul din preferatele mele.De fapt....toate sunt preferate....
                  Reteta este urmatoarea:--250 gr.grasime cocos
                                                         --250 gr.ulei masline
                                                                       --72 gr.NaOH
                                                                       --145 gr.apa distilata
   Cand compozitia s-a facut ca budinca,am adaugat--1 lingura unt shea
                                                                                    --1 lingura ulei jojoba
   L-am introdus la cuptor,cu capacul pus partial si neavand la vremea aceea termometru, l-am lasat la temperatura minima 40-50 de minute si am deschis din cand in cand usa pentru aerisire.Cand are aspect sticlos si omogen,atunci este gata.Temperatura necesara este de 100-110 gr.C.
  L-a sfarsit am adaugat repede --1 lingura ulei de ricin aromat cu fructe
                                                   -- 3-4 linguri zdravene de smantana sau iaurt
                                                   --aroma uleioasa de mar
  Incercati sa le aveti la indemana caci se intareste repede.
                                                         DISTRACTIE PLACUTA
                                                                                                          
                              

                            
                                       
                                           
                                        
                                                                                 
                                             

Comentarii

  1. Imi place sapunelul si decorul... ma duce cu gandul la plaja insorita si mirosul nisipului fierbinte...

    RăspundețiȘtergere
  2. Multumesc.Nu ar fi rau ce zici tu.Te pup.

    RăspundețiȘtergere
  3. am putea discuta putin pe margine retetei? dar unde? nu vreausa deranjez,

    F frumoase forme!!!Unmic castila as spune :x

    RăspundețiȘtergere
  4. Am gresit,scuze s.beatrice74@yahoo.com

    RăspundețiȘtergere
  5. Buna! Arata tare bine sapunelul tau si cred ca miroase incredibil tinand cont ca ai folosit printre alte ingrediente si unt de shea. Te pup! Ramona (BB la Bord)

    RăspundețiȘtergere
  6. Buna Ramona,de mirosit miroase de la arome,pentru ca untul este rafinat.Cand l-am achizitionat nu avea si nerafinat.Merci,te pup si eu.

    RăspundețiȘtergere
  7. Frumos sapunel! Eu inca nu am incercat aceasta tehnica la cuptor:)Avantajul e ca l poti folosi imediat,nu?
    natalia

    RăspundețiȘtergere
  8. Da Natalia,se poate folosi imediat ce s-a racit.Dar sa stii,sapunurile facute la cald sunt mai moi decat cele facute prin metoda la rece si trebuie lucrat foarte rapid in final fiindca se intareste repede.Mie imi place metoda pentru ca potipune foarte multa miere sau iaurt fara sa se coloreze asa rau ca prin cealalta metoda.In plus uleiurile esentiale isi pastreaza mai bine aroma.
    Multumesc de vizita si aprecieri.Te astept si alta data cu drag.

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu

Comentariul sa fie precum sufletul !